Pagina's

vrijdag 26 april 2013

Verslag week: 17

Gedicht van Sam over de tweede wereldoorlog:

Help! De oorlog is begonnen. Er worden bommen gelanceerd en de Joden worden gedwongen.Gedwongen om te werken en kort daarna te sterven. Te sterven van de honger. De oorlog duurt steeds langer. Ik woon in Rotterdam en mijn familie is gestorven. Gestorven door de bommen van de Duitsers.


Verhaal van Pascal over het verzet:

Ik zie de Duitsers al aankomen. Ik verlies mijn moed en zak in één. M’n maten vragen wat er is. Ik heb het inmiddels al vertelt en ze vonden het niet erg. Zij hebben dat ook meegemaakt. Ik ga ervoor, opnieuw gaan we op pad. Dit keer lukt het me. We hebben gewonnen. Maar alleen het Zuiden is al vrij. Nu alleen nog het Noorden. We proberen de bruggen over de Maas en de Rijn te bevrijden van de Duitsers. Het lukt ons maar opeens staan de Duitsers daar. We worden terug gedrongen, veel van m’n maten sneuvelen. De Fransen komen ons helpen met het bevrijden van de bruggen. De Duitsers capituleren.

Gedicht Lilia:
Hitler begon in de WO1, maar verloor één voor één. Dat was niet zijn eind geen genoegen nam hij daarmee dus begon hij de WO2. Dag op dag vermoorde hij tientallen Joden op een rij. Door en door ging hij maar tot op een dag en maakte hij zijn leger klaar. Rusland viel hij binnen de oorlog kon voor hem nu echt beginnen. Maar Hitler had een fout gemaakt want in Rusland was het zo’n -20 graad.Geen eten geen drinken dus geen schijn van kans.

Strip van Roy:

Geen opmerkingen: